مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

خدمات مشاوره مالیاتی تلفنی

3. بر اساس روش ارزیابی


بر این اساس ، مالیات به دو نوع طبقه بندی می شود ، مانند:


> وظیفه خاص: مالیاتی که بر اساس واحد محصول تولید می شود به عنوان وظیفه خاص نامیده می شود. به عنوان مثال ، عوارض مالیات بر روی سیگارها بر اساس طول سیگارها اعمال می شود.

https://disqus.com/by/disqus_lzEeEg9Mnk/

> Ad-Valorem Tax: مالیاتی که بر اساس ارزش کالا دریافت می شود به عنوان Ad-Valorem Duty نامیده می شود. عموماً به صورت درصد بیان می شود.


4. بر اساس میزان وقوع و تأثیر مالیات ها:


قبل از بحث در مورد انواع مالیات در این اساس ، شما باید معنای دو اصطلاح مهم را درک کنید ، یعنی "Incidence" و "Impact" مالیات به شرح زیر است.


میزان بروز مالیات: میزان وقوع مالیات به معنای اولین بار مالیات است. بروز مالیات به کسی مربوط می شود که برای اولین بار مالیات از او گرفته شده است. بروز مالیات می تواند به شخص دیگری منتقل شود.


تأثیر مالیات: منظور از تأثیر مالیات ، بار نهایی / نهایی مالیات است. تأثیر مالیات بر عهده شخصی است که در نهایت بار مالیات را به دوش می کشد ، یعنی مصرف کننده.


بر اساس میزان وقوع و تأثیر مالیات ، مالیات می تواند "مالیات مستقیم" یا "مالیات غیر مستقیم" باشد


بر اساس میزان وقوع و تأثیر مالیات ها


> مالیاتهای مستقیم: افراد مستقیماً این مالیاتها را به دولتهای مربوطه پرداخت می کنند. در این حالت ، میزان بروز و تأثیر در یک فرد منفرد ، یعنی یک ارزیابی کننده قرار می گیرد. از بارزترین نمونه ها می توان به مالیات بر درآمد ، مالیات بر سود سرمایه ، مالیات شرکت ها ، مالیات بر دارایی و مالیات معاملات اوراق بهادار اشاره کرد.

https://taxguru.in/income-tax/meaning-types-tax.html

> مالیات های غیر مستقیم: این مالیات ها مستقیماً به دولتها پرداخت نمی شوند بلکه توسط واسطه هایی که محصولات و خدمات را می فروشند یا ترتیب می دهند ، دریافت می شود. در این حالت ، میزان بروز و تأثیر مالیات بر دو نفر متفاوت خواهد بود. GST (مالیات کالاها و خدمات) ، مالیات خدمات ، مالیات فروش ، اکتروای ، حقوق گمرکی ، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مالیات غیر مستقیم ، عوارض گمرکی از جمله نمونه های برجسته هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد