مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

آموزش تضمیتی مشاوره مالیاتی در تهران

مالیات کاهشی

در اقتصاد ، کاهش وزن (که به عنوان بار اضافی یا ناکارآمدی اختصاصی نیز شناخته می شود) از دست دادن بهره وری اقتصادی است که می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که تعادل کالا یا خدمات بهینه از پارتو نباشد (تخصیص منابع در جایی که امکان بهبود وضعیت فردی وجود ندارد بدون اینکه حداقل یک نفر را بدتر کند). دلایل کاهش وزن می تواند شامل اقداماتی باشد که از دستیابی بازار به شرایط پاکسازی تعادل جلوگیری می کند (درصورتی که عرضه و تقاضا برابر باشد) و شامل مالیات یا یارانه و سقف یا کف قیمت های اجباری (از جمله حداقل دستمزد) است. از دست دادن وزن مرده به طور کلی می تواند به عنوان از دست دادن مازاد مصرف کننده ، تولید کننده یا هر دو باشد.

مثلث Harberger ، مالیات ها و از دست دادن وزن سنگین

مثلث هاربرگر ، که عموماً به آرنولد هاربرگر نسبت داده می شود ، به کاهش وزن سبک (که در نمودار عرضه و تقاضا اندازه گیری می شود) مربوط به مداخله دولت در یک بازار عالی است. این می تواند از طریق کف قیمت ، سقف ، مالیات ، تعرفه یا سهمیه رخ دهد. در مورد مالیات بر تهیه کننده کالا ، منحنی عرضه متناسب با مالیات به سمت داخل تغییر مسیر می دهد و منجر به سطح تسویه کالا در بازار می شود. در نتیجه ، قیمت کالا افزایش می یابد و مقدار موجود کاهش می یابد.

منطقه ای که با مثلث هاربرگر نشان داده می شود از تقاطع منحنی های عرضه و تقاضا بالاتر از تعادل بازار است که منجر به کاهش مازاد مصرف کننده و مازاد تولیدکننده نسبت به ارزش آنها قبل از وضع مالیات می شود. ضرر مازاد ، که با درآمد مالیاتی جبران نمی شود ، کاهش وزن است.


برخی از اقتصاددانان استدلال کرده اند که این مثلث ها تأثیر زیادی بر اقتصاد ندارند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که با چرخش روند رو به پایین می توانند روند اقتصادی دراز مدت را تحت تأثیر جدی قرار دهند و در دراز مدت زیان بزرگی ایجاد کنند

https://community.codecademy.com/u/mjshas/#/about

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد