مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

مشاوره مالیاتی آنلاین

با راشا مشاوران راستین از خدمات مالیاتی و حسابداری بهره مند شوید.

مشاوره مالیاتی در تهران

مالیات چیست؟

مالیات پرداخت اجباری است که از اشخاص یا شرکت ها برای تأمین هزینه های انجام شده برای اعطای منافع مشترک به مردم یک کشور گرفته می شود.


از این تعریف دو جنبه مالیات حاصل می شود:


(1) مالیات پرداخت اجباری است و هیچ کس نمی تواند از پرداخت آن خودداری کند.

 

(2) درآمد حاصل از مالیات برای منافع مشترک یا اهداف عمومی دولت استفاده می شود. به عبارت دیگر ،مشاوره مالیاتی هیچ گونه quid pro quo مستقیمی در پرداخت مالیات وجود ندارد.


این بدان معناست که فردی نمی تواند انتظار داشته باشد یا تقاضا کند که دولت باید در ازای مالیات پرداخت شده توسط وی خدمات مشخصی به وی ارائه دهد. با این حال ، این بدان معنا نیست که دولت برای افرادی که از آنها مالیات می گیرد کاری انجام نمی دهد.


در حقیقت دولت پول مالیات را برای منافع عمومی یا عمومی همه مردم خرج می کند تا اینکه منافع خاصی را به یک مالیات دهنده خاص اختصاص دهد. به نقل از Taussig ، "ماهیت مالیات ، همانطور که دولت از سایر اتهامات متمایز می کند ، عدم وجود هرگونه quo pro quo مستقیم بین پرداخت کننده مالیات و مقامات عمومی است."


مالیات باید با دقت از هزینه جدا شود. هزینه همچنین پرداخت اجباری است که توسط شخصی انجام می شود که در ازای آن مزایا یا خدمات خاصی را از دولت دریافت می کند. با پرداخت هزینه در تلویزیون یا رادیو ، شخص از مزایای برنامه های پخش شده توسط دولت در تلویزیون یا رادیو بهره مند می شود. به همین ترتیب ، دانش آموزانی که هزینه تحصیل در مدارس و کالج ها را پرداخت می کنند ، از مزایای تدریس تنظیم شده توسط دولت برخوردار می شوند.


منبع:

https://forum.persiantools.com/members/%D8%A2%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%862000.451945/#about

https://www.yourarticlelibrary.com/economics/taxation/what-is-tax-meaning-and-classification-of-tax-explained/38119


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد